CHAMOMILE Jerman-Matricaria recutita

Chamomile atau Chamomile Jerman adalah sejenis dari keluargabunga matahari. Tanaman ini boleh ditemui di seluruh kawasan Eropah dan Asia yang memiliki 4 musim. Chamomile juga telah tersebar luas di Amerika Utara dan Australia. Chamomile memerlukan tanah yang terbuka untuk dapat tumbuh, biasanya tumbuh secara liar di pinggir jalan, tempat penampungan sampah, atau di ladang-ladang. Tanaman chamomile dapat tumbuh setinggi 15 sampai 60 cm. Daunnya yang panjang dan kecil berkelompok dua atau tiga daun dalam satu tangkai



.

Kegunaan:

Chamomile dapat digunakan untuk menyembuhkan sakit perut, radang pada usus, dan sebagai penenang terutama untuk insomnia.

Kajian terkini yang dilakukan terhadap tikus ujian yang menderita diabetis oleh para Saintis Inggeris dan Jepun menunjukkan tikus yang diberikan ekstrak chamomile selama 21 hari, kadar glukosa dalam darahnya menurun drastik dibandingkan tikus yang tidak diberi chamomile.

kegunaan lain (english) :

It is used as a mild sedative. It is nervine and sedative especially suited to teething children and those who have been in a highly emotional state over a long period of time.

Chamomile flowers are used in alternative medicine as an anodyne, anti-inflammatory, antispasmodic, nervine, stomachic, tonic, vasodilatory. The anti-inflammatory properties make it good for rheumatism, arthritis, and other painful swellings. Additional uses in herbal medicine include an antispasmodic for intestinal and menstrual cramps, relieving gas pains, and a very mild but efficient laxative. Milder tea in large doses is given throughout the day for fevers, sore throats, the aches and pains due to colds, flu, and allergies.

Source : Wikipedia, Altnature



This entry was posted on 1:10 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: